wtorek, 11 października 2016

Naleśnikowa chmurka szpinakowa



Jak nie wiem, co zrobić na obiad, to wiem, że to będą naleśniki. Wersja express zakłada zazwyczaj powidła, ale jeśli mam więcej czasu, to zaczynam kombinować z farszem. Ostatnio wyszła mi taka szpinakowa chmurka.


Co będziesz potrzebował?

  • Ser ricotta
  • Ser feta (albo typu feta)
  •  Szpinak ok. 150 g. (3/4 paczki z Tesco)
  • Pół małego jogurtu naturalnego
  • Czosnek (ok. 3-4 ząbki)
  • Pieprz, sól do smaku
  • Naleśniki :D


Naleśniki jak zrobić, wie chyba każdy. No jeśli nie, to w moim przypadku wygląda to tak:
Do miski wsypuję ok. 200-300 g mąki (na oko szklanka), ok. 300-400 ml mleka (ciut więcej jak szklanka), jajko, sól, odrobina oleju. Mieszam mikserem et voila. Zawsze robię za grube. :D
Natomiast jeśli chodzi o farsz...

Szpinak opłukać, dać chwilę obciec i pokroić w paski. Roztopić odrobinę masła i wrzucić szpinak. Przykryć i smazyc przez 3 minuty. Następnie wrzucić pokrojony czosnek (ja lubię w takie plastry, wiecie – smażony smakuje wybornie) i ricottę. Smażyć do rozpuszczenia. Następnie dodać pół kostki fety i również rozpuścić. Jeśli wam za mało słono, dodajcie jej więcej, albo zwyczajnie posólcie. Dodać pieprz do smaku.

Jeśli Wasz farsz wydaje wam sięga gęsty, możecie dodać pół kubeczka jogurtu.

Mnie bardzo smakowało, mam nadzieję, że wam również będzie :)

6 komentarzy:

  1. Ruda pozdrawia rudą! :D
    Fajne naleśniki, ze szpinakiem uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię nalesniki, a Twoje zachęcaja do przygotowania i spróbowania:-) Pozdrawiam ciepło:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aaaa! Mam problem z tym systemem komentarzy i staram się go unikać, ale taki zacny post, że się pomęczę :P Super pomysł na takie naleśniki! To również i mój pomysł na expressowy obiad :) A czy zamiast ricotty można dodać twarogu? I mrożony szpinak zamiast świeżego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze - nie wiem :D mrożony szpinak po prostu trzeba dłużej odparować, więc myślę, że tutaj nie będzie problemu, ale jeśli chodzi o twaróg... musisz spróbować, aczkolwiek bałabym się, że może się zwarzyć :)

      Usuń
  4. Uwielbiam szpinak, więc to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja kocham naleśniki! Ale ze szpinakiem jeszcze nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń