sobota, 3 września 2016

Papryka faszerowana po grecku, a co


papryka faszerowana, papryka, faszerowana, po grecku, papryka faszerowana po grecku, przepis na papryki, przepis, obiad, co zjeść na obiad, co na obiad, przepis na obiad, ruda p.anna, ruda panna, ruda panna blog, ruda p.anna blog, blog kulinarny, blog lifestyle,

Nie lubię klasycznie faszerowanych warzyw - mięsem i ryżem. Są dla mnie ciężkie i takie... nijakie. Papryka/bakłażan/cukinia/cokolwiek innego i mięcho z zapychaczem. Dlatego jak mnie już najdzie na coś faszerowanego, to kombinuję. Ostatnio wyszło mi coś a'la po grecku i całkiem zacnie smakowało.


Standardowo znów zrobiłam coś "na pałę", więc zdjęcia jedynie telefoniczne, ale na szczęście nie ma pikselozy. Także dacie radę :)

Czego będziesz potrzebować?
  • Papryki - to na pewno. Wybieraj większe sztuki.
  • Padliny - znaczy, trochę szynki lub kiełbaski. Ja miałam akurat kawał upieczonej karkówki.
  • Ser feta - lub typu feta.
  • Oliwki - jak inaczej byłoby po grecku...
  • Trochę cebulki
  •  Jajka - na 4 duże papryki zużyłam aż 8
  • Sól, pieprz, ulubione przyprawy

Paprykom ucinamy kapelutki ;) i czyścimy w środku ze zbędnych nasion. Ser feta i szynke kroimy w kostkę, oliwki jak chcesz (ja przecięłam je na pół, żeby nie latały po całym talerzu). Potem "faszerujemy" - szynka, cebula, oliwki ser, aż papryki będą tak ok 3/4 wypełnione. Po każdej warstwie dodaj szczyptę soli, pieprzu i przypraw.


Gdy już nam się skończą składniki bądź miejsce w paprykach, wstawiamy je do piekarnika. Dałam ok 190 st C na 20 minut. Będą dobre, jak skórka będzie przyrumieniona.

Ale dobra, wszystko fajnie, a jajko?? To już będzie wisienka na torcie! Po 20 minutach wyjmij papryki i wbij jajka - 1-2, w zależności, ile uda ci się zmieścić. Lekko posól i popieprz. Wrzuć z powrotem do piekarnika, aż białko się zetnie (w moim przypadku było to 10 minut, ale mojego piekarnika nie ogarniesz...).

Można też pokusić się o sos, ale w tej wersji mi jakoś nie pasował. ;)

I to wszystko. Już-Mąż był zadowolony i mam nadzieję, że wy również będziecie ;)

6 komentarzy:

  1. Gdyby nie to, że feta i oliwki, faktycznie mogłoby mi smakować...;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co zrobisz, inaczej średnio po grecku by było :D

      Usuń
  2. "Kupuję" ten przepis. Fajnie brzmi, fajnie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja na razie tylko faszeruję papryki mięsem mielonym :) Gdy przeprowadzę się do swojego mieszkania to wezmę się za eksperymentowanie, bo jak na razie nie mam takich możliwości :)
    Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię faszerowane papryki, ale z takim nadzieniem jeszcze nie próbowałam... Dzięki za pomysł! ;-)

    OdpowiedzUsuń