wtorek, 12 lipca 2016

Czego słuchało się za młodu? 10 piosenek mojej "młodości"




Lato w pełni, więc imprezki, morze alkoholu... i muzyka. To już moje ostatnie wakacje w życiu, bo potem już tylko praca, asapy, fakapy i zgrzytanie zębami. Dlatego naszła mnie refleksja - jakie kawałki najbardziej zapadły mi w pamięć, przez które będę wspominać szczenięce lata? 

Trochę wstyd, wiocha i sromota, ale zapraszam :)


Ich Troje – Zawsze z tobą chciałbym być

Kto tego nie słuchał u szczytu sławy tego zespołu, niech pierwszy rzuci kamieniem! Grało to niemal wszędzie – w telewizji, w radiu, w sklepie, w ubikacji...
Ech, no i która nie marzyła, żeby taki Maurycy stał pod blokiem i darł ryja... :)



Łzy – Agnieszka

Do tej piosenki tekst znał każdy. Latało się po osiedlu z koleżankami i śpiewało na całe gardło „Agnieszka już dawno tutaj nie mieszka!!!”. Dobrze, że rodzice dali mi jednak Ania na imię, choć przez Annę Marię cierpię do dziś.



Farba – Chcę tu zostać

Pierwsze nuty tej piosenki powodowały na każdej szkolnej dyskotece automatyczne pustoszenie densfloru i polowania samców na młode samice niczym Bear Grylls na robaki w celu potuptania z ową niewiastą wokół własnej osi. Potuptać chciała każda, ale wstyd było prosić, więc czekało się na tego księcia z bajki, aż chwyci dłoń i porwie do szalonego tańca. Zaproszone do wolnego tańca cieszyły się największym braniem w przyszłości i nienawiścią niewybranych koleżanek. Oj, tak.




Myslovitz – Kraków

Za czasów, gdy jeszcze byłam zakochana w Krakowie i jeszcze w nim nie mieszkałam, ten kawałek zawsze towarzyszył mi w drodze do tego miasta. Teraz Kraków kocham trochę mniej, ale kawałek nadal przypomina mi dobre chwile tam przeżyte.



Happysad – Zanim pójdę

Od tego się zaczęło, a potem łydka, długa droga w dół, wszystko jedno i tak dalej, i tak dalej. Zarażona przez pierwszego chłopaka słuchałam namiętnie przez lata. Dziś trochę mniej, ale kąciki ust zawsze idą w górę, gdy słyszę „Miłość, to żaden film w żadnym kinie ani róże, ani całusy małe duże, ale miłość, kiedy jedno spada w dół, drugie ciągnie je ku górze.” (choć do dziś nie wiem, jak można spadać w bok na przykład)



Róże Europy – Jedwab

Od 6 lat przypomina mi, że szlajam się po ulicach z rudym chłopakiem, teraz narzeczonym, a za chwile mężem. Ból przysparza mi jedynie fakt, że coverował to Stachursky. WHYYY?



Dżem – Wehikuł czasu

Nie było bez tego żadnego ogniska. No nie było.



Evanescence – My Immortal

Za młodu byłam psychofanką Evanescence. Chyba nadal troszeczkę jestem...



Boys – Jesteś szalona

Nikt nie słucha disco polo, a jednak każdy zna tekst. Więc nie udawajmy, że tego nie było, bo było i to często słuchane do znudzenia. Boysi, Toples, Akcent (ale Zenka to ty szanuj!)... No i te teledyski (i nieśmiertelny ortalion oznaką luksusu)!



Bum – Kanikuły

Nie rozumiem fenomenu tego kawałka do dziś, ale był to hicior nad hiciorami. Puszczany był na każdej porządnej imprezie. I nieważne, że swojsko, że po rosyjsku, bawiło się przy tym do białego rana!



Jakie kawałki wspominacie najlepiej? Podzielcie się, bo pewnie jeszcze o wielu, wielu zapomniałam!

Spodobał Ci się wpis? Zostaw po sobie ślad lub daj kciuka na Facebooku, o tutaj.

46 komentarzy:

  1. Oj tak, doskonale znam te piosenki! I, o dziwo czasem (do niektórych) wracam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię wracać do Happysadu. Tylko właśnie do tych starych kawałków, gdzie ten wokalista brzmiał jeszcze jak niewydojona koza :D

      Usuń
  2. Jeden Osiem L - Jak zapomnieć - piosenka KAŻDEJ podstawkowej dyskoteki XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jakoś mniej. Mast hef był Ekwador i Weź Pigułkę :P

      Usuń
    2. Moja lista w 10 by się nie zmieściła XD

      Usuń
    3. Ej no, u mnie to tylko przykłady, bo tak, to mogłabym nie skończyć wpisu :D

      Usuń
  3. Hahah no prawie jak moje 30ton lista lista poza Jedwabiem;) jeszcze Jeden Osiem L hahahahah

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie cierpię 18L, podpieprzyli bita :D ale faktycznie, też szał ciał robili swego czasu :)

      Usuń
  4. Wszystkie piosenki znam doskonale :D przypominają mi dzieciństwo czy pierwsze dyskoteki szkolne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze Dragostea Din Tei :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaak, choć w moim życiu akurat ten kawałek wielkiego poruszenia nie zrobił :D

      Usuń
  6. Evanescence odkryłam dopiero niedawno, ale reszta to również moje młode, piękne czasy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niby nie moje czasy, ale mimowolnie słuchałam także tych utworów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jedwab to do dziś śpiewam na każdym karaoke (czy w klubie, czy na domówce ze znajomymi), tylko w wersji Stachursky'ego, bo w oryginale mam problem z wyrobieniem się po %% jak wchodzą wersy "ofiaruje mojej dziewczynie rodzynki, krewetki, mandarynki..." :P Poza tym ta wersja Jacka jakaś taka skoczniejsza, bardziej "zabawowa". No i jestem mistrzem w naśladowaniu jego głosu. Z kolei wersja rapera Soboty mi kompletnie nie siedzi, taka trochę profanacja, mimo że wokalista sam dogrywał do tego numeru refren, żeby jakość była idealna. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wersji Soboty to w ogole nie znam. Moze to i dobrze... :p

      Usuń
    2. Nic nie tracisz, uwierz! :D

      Usuń
  9. Mam identyczne piosenki z młodości, w sumie ich troje to wszystkie ich kawałki :) dołączyłabym do tego jeszcze tokio hotel i tatu to gdzieś moje lata. Plus guns'... no i oczywiście Agnieszka i Wilki-Piersi, genialne czasy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zna się wszystkie hity :D Dodałabym do tego jeszcze Mambo no 5 - do dzisiaj mi się to kojarzy z pierwszą szkolną dyskoteką ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przybilabys piatke z Prawie-Mezem, bo on ze studniowka :D

      Usuń
  11. Jakoś brakuje mi tu Freestylera xD hit z końca mojej podstawówki xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A proszę https://www.youtube.com/watch?v=ymNFyxvIdaM :)

      Usuń
    2. Aaaa, nie skojarzylam w pierwszym momencie, ze to o ten numer chodzilo :D dzieki za przypomnienie!

      Usuń
  12. Tunak Tunak tun... w połączeniu z dobrą ekipą... oj tęskni mi się za tymi czasami ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak moglam o tym zapomniec! Tunak byl zajebisty :D

      Usuń
  13. Zarówno Ich Troje jak i Happysad do tej pory wydobywają się z moich głośników :) Uwielbiam ich kawałki!
    A wiesz, że Michał Wiśniewski ma ponoć wydać nową płytę z MAJKĄ?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po Filiżance więcej z Wiśniewskim nie próbowałam :D

      Usuń
  14. Heh słuchało się podobnych , ciekawy wpis :) Fajnie znów przenieść się w tamte czasy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj tak pamiętam jak to było ich troje i happysad - mój ulubiony zespół od dziecięcych lat! :)
    http://www.aleksandramakota.pl/

    OdpowiedzUsuń
  16. Pokochałem "Kraków" od pierwszego momentu jak tą piosenkę usłyszałem. Potem potrzebowałem kilka chwil, żeby przekonać się też do wersji Grechuty. Koniec, końców, każda z nich ma swój klimat ;)

    A jak śpiewaliśmy w przedszkolu "Agnieszkę", to koleżanka chciała nas pozabijać :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Piosenki zespołu "Ich Troje" i "Łzy", te które wymieniłaś do teraz są puszczane na każdej imprezie, na której jestem i dosłownie każdy się wtedy drze (bo śpiewem tego nazwać nie można). A jaki piosenek jeszcze nie może zabraknąć? Britney Spears "Oops I did again" i Modern Talking "You're My Heart, You're My Soul" ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. HAHAHA wszytkie zaliczone lata lata temu :) uśmiałem się od spadania w bok ;D niezły tekst :P
    pozdrawiam
    rafau
    imagineyourselfblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Hahaha :D pamiętam wszyściutko :D. I ta rozkmina podczas szkolnej dyskoteki, czy ten przystojny 6-klasista poprosi do tańca XD :D.

    OdpowiedzUsuń
  20. Widze, ze w twojej liście króluja polskie piosenki :D
    Ich Troje kieydś było na koncercie w moim mieście... żaden inny zespół nie zgromadził takiej ilości ludzi jak oni. A to już było dość późno po ich karierze... :D

    Pozdrawiam, Ania.
    http://pandaoverseas.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Pamiętam też jak w gimnazjum wszyscy śpiewali piosenki Happysad. Myślę, że wtedy dla nas to było coś więcej niż tylko muzyka. Nie tak jak dziś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w Happysadzie zakochałam się w liceum :)

      Usuń
  22. Pamiętam te czasy, ten smak ciekawości przepełniony wiosennym deszczem. Pamiętam Ich Troje, Łzy, Myslovitz i Happy Sad. Pamiętam jak miałam fazę na HIM-a i Eminema, potem The Cardigans i dużo muzyki, której - wedle mojego męża - nikt nie słucha ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudowne zestawienie. O wielu już dawno zapomniałam. Dzięki za odświeżenie pamięci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A proszę bardzo, cała przyjemność po mojej stronie :)

      Usuń
  24. Byłam małą dziewczynką kiedy królowała większość z tych przebojów, albo jeszcze mnie nie było, ale wszystkie znam i lubię. No może poza utworem Jesteś szalona. Kojarzy mi się z weselnymi klimatami, których nie lubię.

    OdpowiedzUsuń
  25. Hahaha - po tylu latach nadal pamiętam tekst Ich Troje :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwaga- rzucam kamieniem :P Nie słuchałąs EVER Ich troje :P
    Ale za to Immortal <3
    Dodam jeszcze cały Varius Manxx jeszcze z Lipińska no i Kasię Kowalską i Bartosiewicz :)

    OdpowiedzUsuń