piątek, 9 października 2015

Placki ziemniaczane z sosem paprykowym czyli jak zrobić piekielne niebo

Tym razem ziemniaków miałam trochę więcej, więc postanowiłam zrobić coś z przytupem. Roboty przy tym daniu jest co niemiara, ale gwarantuję – warto! Wstań z fotela i sam zrób własne piekielne niebo – pyszności na ostrą nutę!


Co będziesz potrzebować?

Ciasto:
  • 1,5 kg ziemniaków
  • 2 średnie cebule
  • 2 jajka
  • mąka ziemniaczana
  • sól, pieprz
Sosik:
  • ok. 350-400 gram mięsa gulaszowego (w tym przypadku użyłam szynki i pokroiłam na mniejsze kawałki)
  • głodny pies
  • 3 większe papryki
  • 1 papryka chili (lub przyprawa, akurat miałam świeżą :) )
  • 2 puszki pomidorów
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 średnie cebule
  • przyprawy - sól, pieprz, zielenina jaką lubisz. Tutaj dorzuciłam zioła prowansalskie.

Jedziemy z tym koksem, bo już mi ślinka leci! 
Z gościnnym udziałem rąk Prawie-Męża. :)

Ziemniaki obrałam i starłam na grubych oczkach, to samo zrobiłam z cebulą. Następnie poszedł w ruch blender, by stworzyć w miarę jednolitą masę. Można się ciapać od razu, robiąc na mniejszych oczkach, ale po prostu tego nie znoszę, gdy ręce mam całe w brei!

Teraz jest dobry czas, by dodać soli, pieprzu...


 ... mąkę ziemniaczaną i jajka. Mieszamy wszystkie składniki.

Gdy masa stanie się jednolita, możemy schować ją do lodówki i zająć się sosem. W garnku smażymy cebule i czosnek.

Po zeszkleniu się cebuli dorzucamy mięsko. Dobrze jest je wcześniej przyprawić ulubionymi przyprawami. 

Teraz czas na głodnego psa, który wyczuł pismo nosem i wie, że coś dobrego pichcisz.

Gdy mięsko się usmaży, wrzucamy 2 puszki pomidorów... 

... papryki pokrojone w kostkę, przyprawy i dusimy. Ma to wyglądać mniej więcej tak!

Gdy sosik się dusi, mamy czas na usmażenie placuszków.

Następnie kładziemy placki na talerz, na nie polewamy pyszny sos i zachwycamy się efektem naszych działań. Po wszystkim przeżywamy orgazm smakowy, a nasze boczki przyjemnie się rozrastają. Ale uwierz mi... raz na jakiś czas można pozwolić sobie na taką rozpustę!

A następnym razem... chyba się rzucę na sławetną śląską roladę!

6 komentarzy:

  1. A niech to, wygląda mega smakowicie, znów zrobiłam się głodna! A na roladę jak wiesz czekam z niecierpliwością :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurde, to dopiero będzie wyzwanie! :D

      Usuń
  2. Uwielbiam placki. Jeśli z sosem to tylko z mięsa wołowego, tak zawsze mi się kojarzą. Zaciekawił mnie twój sos. W sumie można by zrobić coś na wzór ajwaru. Dzięki za podpowiedź z tą papryką.

    OdpowiedzUsuń